MINISTERUL EDUCAŢIEI AL REPUBLICI MOLDOVA
UNIVERSITATEA LIBERĂ INTERNAŢIONALĂ DIN MOLDOVA
FACULTATEA “ŞTIINŢE ECONOMICE”
CATEDRA “MANAGEMENT ŞI MARKETING”
DISCIPLINA
BAZELE TEHNOLOGIEI si MERCEOLOGIEI
(în limba română)
Programa analitică pentru studii universitare
CHIŞINĂU 2010
MINISTERUL ÎNVĂŢĂMÎNTULUI ŞI TINERETULUI
UNIVERSITATEA LIBERĂ INTERNAŢIONALĂ DIN MOLDOVA
FACULTATEA “ŞTIINŢE ECONOMICE”
CATEDRA “MANAGEMENT ŞI MARKETING”
DISCIPLINA
BAZELE TEHNOLOGIEI si MERCEOLOGIEI
Autor: Pestuşco Nina Lector superior universitar, magistru in economie
Numărul total de ore 30
Numărul de ore de contact 30
Dintre care: Prelegeri
Seminare 20
10
Lucrul individual
Credite 2
Programa a fost discutată şi aprobată la şedinţa catedrei.
Proces verbal Nr. _____ din ___________
Şef-catedră Burlacu N., dr. hab., prof univ.
Decanul facultăţii Burlacu N., dr. hab., prof univ.
Prim Vicerector Guţu A., dr., conf.univ.
SCOPURILE DISCIPLINEI
Competenţe gnoseologice (de cunoaştere):
1. însuşirea definiţiilor şi esenţei cursului „Bazele tehnologiei şi merceologiei”;
2. cunoască compoziţiei chimice a produselor alimentare;
3. cunoască tehnologiile produselor alimentare;
4. cunoaşterea rolului şi funcţiilor merceologice ale întreprinderilor.
Competenţe praxologice (aplicare în practică):
1. posedarea abilităţilor de a determina calitatea produselor;
2. competenţă de a colecta datele primare si secundare a procesului tehnologic;
3. competenţă de a determina sortul produselor;
4. competenţe de planificare a planului tehnologic;
Competenţe de cercetare (creare):
1. de a studia procese tehnologice performante;
2. de a organiza şi de stabili un procedeu de control al calităţii produselor;
3. studierea continuă a pieţii pentru poziţionarea corectă a produselor pe piaţă;
4. cercetarea posibilităţilor de ieşire a produselor pe arena internaţională.
DISTRIBUIREA
orientativa a orelor pe tipuri de activitati
Nr. TEMA CURS SEMINAR
1
2
3
4
5
6
7
8
a. 2 Notiuni generale despre tehnologie si merceologie
Proprietatile si compozitia chimica a marfurilor
Pastrarea si conservarea produselor alimentare
Legumele si fructe si produse prelucrarii lor
Vinul si berea
Produse de morarit si panificatie
Laptele si produsele lactate
Grasimile alimentare
2
4
2
2
4
2
2
2
1
2
1
1
2
2
1
Total 20 10
Continutul programului.
1.Notiuni generale despre tehnologie si merceologie
Definirea merceologiei si tehnologiei. Obiectul si sarcinile cursului. Proces tehnologic si proces de producere. Proprietatile generale ale produselor alimentare.
2. Proprietatile si compozitia chimica a marfurilor
Proprietatile generale ale produselor alimentare. Compozitia chimica a produselor. Calitatea produselor
3.Pastrarea si conservarea produselor alimentare
Factorii pastrarii produselor alimentare. Modificarile in produsele alimentare in timpul pastra rii. Principiile si metodele conservarii produselor alimentare.
4.Legumele si fructe si produse prelucrarii lor
Definirea legumelor si fructelor, clasificarea lor. Calitatea si ambalarea legumelor si fructelor. Conservarea legumelor si fructelor.
5.Vinul si berea
Definirea si clasificarea vinurilor. Schema tehnologica de producere a vinului. Particularitatile tehnologiei vinurilor albe, rosii, de desert. Tehnologia sampaniei. Tehnologia berei.
6.Produse de morarit si panificatie
Faina: calitatea, clasificarea. Schema tehnologica de producere a piinei. Pastele fainoase: clasificarea, tehnologia obtinerii.
7.Laptele si produsele lactate
Caracteristica, obtinerea si tratarea primara a laptelui. Sortimentul produselor lactate. Tehnologia smintinei. Tehnologie untului. Tehnologia brinzeturilor.
8.Grasimile alimentare
Caracteristica culturilor uleioase. Obtinerea uleiului prin metoda de presare. Obtinerea uleiului prin metoda de extractie.
Strategii de predare:
Cursul de prelegeri care include temele enumarate mai sus reprezinta o sinteza teoretico-practica cu elemente de dezbateri
Evaluarea:
a. curenta: - referat problematizat;
- test;
- lucrari de control.
b. finala: -examen.
BIBLIOGRAFIE
1. Chintcscu G. Prelucrarea laptelui în gospodarii şi ferme. Bucureşti. 1997.
2. Ciumac J., Merceologia produselor alimentare. Editura Tehnica. Chişinau. 1995.
3. Diaconescu Ion Merceologie alimentara - Calitate si siguranta. Bucureşti:Editura Universitara, 2007.
4. Dobrescu E.. Tehnica servirii consumatorilor. Bucureşti:2003.
5. Gribincea A. Metodica estimării proprietâţilor estetice ale mărfurilor. Chişinau :USM. 2000
6. Guzun V.. Tehnologia laptelui şi a produselor lactate. Chişinau:Universitas, 1996
7. Mâlcomete O. Merceologie, Iaşi: Junimea, 1995
8. Neicu Bologa, Alexandru Burda. Merceologie alimentara Bucureşti: Editura Universitara, 2010
9. Neicu Bologa, Alexandru BurdaMerceologie alimentara Editura Universitara, 2006
10. Oprea M.. Acvaristica practica. Bucureşti. 1996.
11. Stanciu I. Managcmentul calităţii totale (TQM). B.: 1996.
12. Trelea A. Tehnologia lucrărilor de constnicţii. B: Tehnica. 1998
13. Veşteman L. Merceologie. B .: GMS. 1999
http://www.romaniaeuropa.com/cartionline/carti_management/management.php
http://www.ecursuri.ro/referate/referate.php
Комментариев нет:
Отправить комментарий