понедельник, 13 сентября 2010 г.

Bazele tehnologiei si merceologiei

MINISTERUL EDUCAŢIEI AL REPUBLICI MOLDOVA




UNIVERSITATEA LIBERĂ INTERNAŢIONALĂ DIN MOLDOVA



FACULTATEA “ŞTIINŢE ECONOMICE”



CATEDRA “MANAGEMENT ŞI MARKETING”

















DISCIPLINA



BAZELE TEHNOLOGIEI si MERCEOLOGIEI

(în limba română)



Programa analitică pentru studii universitare





























































CHIŞINĂU 2010

















MINISTERUL ÎNVĂŢĂMÎNTULUI ŞI TINERETULUI

UNIVERSITATEA LIBERĂ INTERNAŢIONALĂ DIN MOLDOVA



FACULTATEA “ŞTIINŢE ECONOMICE”



CATEDRA “MANAGEMENT ŞI MARKETING”









DISCIPLINA



BAZELE TEHNOLOGIEI si MERCEOLOGIEI





Autor: Pestuşco Nina Lector superior universitar, magistru in economie



Numărul total de ore 30

Numărul de ore de contact 30

Dintre care: Prelegeri

Seminare 20

10

Lucrul individual

Credite 2





Programa a fost discutată şi aprobată la şedinţa catedrei.



Proces verbal Nr. _____ din ___________









Şef-catedră Burlacu N., dr. hab., prof univ.



Decanul facultăţii Burlacu N., dr. hab., prof univ.



Prim Vicerector Guţu A., dr., conf.univ.























SCOPURILE DISCIPLINEI

Competenţe gnoseologice (de cunoaştere):

1. însuşirea definiţiilor şi esenţei cursului „Bazele tehnologiei şi merceologiei”;

2. cunoască compoziţiei chimice a produselor alimentare;

3. cunoască tehnologiile produselor alimentare;

4. cunoaşterea rolului şi funcţiilor merceologice ale întreprinderilor.



Competenţe praxologice (aplicare în practică):

1. posedarea abilităţilor de a determina calitatea produselor;

2. competenţă de a colecta datele primare si secundare a procesului tehnologic;

3. competenţă de a determina sortul produselor;

4. competenţe de planificare a planului tehnologic;



Competenţe de cercetare (creare):

1. de a studia procese tehnologice performante;

2. de a organiza şi de stabili un procedeu de control al calităţii produselor;

3. studierea continuă a pieţii pentru poziţionarea corectă a produselor pe piaţă;

4. cercetarea posibilităţilor de ieşire a produselor pe arena internaţională.







DISTRIBUIREA

orientativa a orelor pe tipuri de activitati



Nr. TEMA CURS SEMINAR

1

2

3

4

5

6

7

8

a. 2 Notiuni generale despre tehnologie si merceologie

Proprietatile si compozitia chimica a marfurilor

Pastrarea si conservarea produselor alimentare

Legumele si fructe si produse prelucrarii lor

Vinul si berea

Produse de morarit si panificatie

Laptele si produsele lactate

Grasimile alimentare

2

4

2

2

4

2

2

2

1

2

1

1

2

2

1



Total 20 10























Continutul programului.



1.Notiuni generale despre tehnologie si merceologie

Definirea merceologiei si tehnologiei. Obiectul si sarcinile cursului. Proces tehnologic si proces de producere. Proprietatile generale ale produselor alimentare.



2. Proprietatile si compozitia chimica a marfurilor

Proprietatile generale ale produselor alimentare. Compozitia chimica a produselor. Calitatea produselor



3.Pastrarea si conservarea produselor alimentare

Factorii pastrarii produselor alimentare. Modificarile in produsele alimentare in timpul pastra rii. Principiile si metodele conservarii produselor alimentare.



4.Legumele si fructe si produse prelucrarii lor

Definirea legumelor si fructelor, clasificarea lor. Calitatea si ambalarea legumelor si fructelor. Conservarea legumelor si fructelor.



5.Vinul si berea

Definirea si clasificarea vinurilor. Schema tehnologica de producere a vinului. Particularitatile tehnologiei vinurilor albe, rosii, de desert. Tehnologia sampaniei. Tehnologia berei.



6.Produse de morarit si panificatie

Faina: calitatea, clasificarea. Schema tehnologica de producere a piinei. Pastele fainoase: clasificarea, tehnologia obtinerii.



7.Laptele si produsele lactate

Caracteristica, obtinerea si tratarea primara a laptelui. Sortimentul produselor lactate. Tehnologia smintinei. Tehnologie untului. Tehnologia brinzeturilor.



8.Grasimile alimentare

Caracteristica culturilor uleioase. Obtinerea uleiului prin metoda de presare. Obtinerea uleiului prin metoda de extractie.





Strategii de predare:



Cursul de prelegeri care include temele enumarate mai sus reprezinta o sinteza teoretico-practica cu elemente de dezbateri







Evaluarea:





a. curenta: - referat problematizat;

- test;

- lucrari de control.

b. finala: -examen.



BIBLIOGRAFIE



1. Chintcscu G. Prelucrarea laptelui în gospodarii şi ferme. Bucureşti. 1997.

2. Ciumac J., Merceologia produselor alimentare. Editura Tehnica. Chişinau. 1995.

3. Diaconescu Ion Merceologie alimentara - Calitate si siguranta. Bucureşti:Editura Universitara, 2007.

4. Dobrescu E.. Tehnica servirii consumatorilor. Bucureşti:2003.

5. Gribincea A. Metodica estimării proprietâţilor estetice ale mărfurilor. Chişinau :USM. 2000

6. Guzun V.. Tehnologia laptelui şi a produselor lactate. Chişinau:Universitas, 1996

7. Mâlcomete O. Merceologie, Iaşi: Junimea, 1995

8. Neicu Bologa, Alexandru Burda. Merceologie alimentara Bucureşti: Editura Universitara, 2010

9. Neicu Bologa, Alexandru BurdaMerceologie alimentara Editura Universitara, 2006

10. Oprea M.. Acvaristica practica. Bucureşti. 1996.

11. Stanciu I. Managcmentul calităţii totale (TQM). B.: 1996.

12. Trelea A. Tehnologia lucrărilor de constnicţii. B: Tehnica. 1998

13. Veşteman L. Merceologie. B .: GMS. 1999



http://www.romaniaeuropa.com/cartionline/carti_management/management.php

http://www.ecursuri.ro/referate/referate.php

Комментариев нет:

Отправить комментарий